Saturday, 26 November 2011

ENTHUSIASM, THIS IS THE WORD




17 of November. Gran Vía. Eight o’clock in the morning. Something is attracting all the attention in Madrid. A dress. Just a dress? No, a Versace’s. Versace for H&M, how a great news. Days and days surfing the net in order to find the most exclusive dress, a dress that, luckily, you will find in the shop the 17 of November. You will look at it, you will touch it, you will buy it. Enthusiasm, this is the word. After years of leafing magazines, at last you can touch one of your favorite designer clothes, though the quality is not the desirable, though you pay extra coin just for the label. But, it is worth it, isn’t it?

A lot of controversy is around every of the designer collections that H&M prepares every year. Quality, price and fame are some of the elements that people around the fashion world debate every time these collections are out. Quality is an important issue when buying clothes since the important thing is the way clothes are made not the price. But, what happens if, despite spending more money, the quality is not the appropriate? Unfortunately, the quality of any of the dresses Alber Elbaz designed for H&M last year is not so different from the one of the basic t-shirts we all have in our wardrobes.

However, the issue of quality is something totally predictable since H&M will reamain H&M either way, and all the clothes are made with similar materials. Which does difference these collections from the rest is the price. A dress does not cost twenty euros any more, now its price is seventy euros. And now you will pay two hundred euros for a leather jacket instead of sixty. However, as low quality, the high price is expected. Everybody knows that we pay for the label (in this case, for a Versace label), but, well, designers have to make a benefit of it, haven’t they? They gain fame and advertising; they make a profit of the collections without doubt.

So, low quality, high price, high benefits for designers. Ok. But the enthusiasm that comes to us when one of these collections arrives to H&M does not go unnoticed. And yes, it is true that the seam will unravel in two months, but I will still be the happiest person of the world with my fantastic Lanvin dress. And yes, Sonia Rykiel has gained a lot of fame but I will still be excited each time I wear my 8 euros pink bracelet. Besides, the Versace collection ads that appear right now in magazines will still adorn my folder, something that will make me remember that, from time to time, I can also get dressed like the important people. Enthusiasm, this is the word; the rest does not matter.

(Spanish)
17 de noviembre. Gran Vía. Ocho de la mañana. ¿Foco de atención en la capital? Un vestido. ¿Un vestido? No, un Versase. Versace para H&M, qué gran noticia. Días rastreando la red en busca del vestido más exclusivo, vestido que, con suerte, encontraras el 17 de noviembre. Allí, en su percha, tan perfecto, tan asequible. Lo mirarás, lo tocarás, lo comprarás. Ilusión, esa es la palabra. Después de varios años hojeando revistas, por fin ves en persona una prenda de tu diseñador favorito, aunque su calidad no sea la deseada, aunque pagues unas monedas extra por una etiqueta. Pero merece la pena, ¿o no?
Mucha es la polémica que traen todas y cada una de las colecciones cápsula con las que H&M nos sorprende cada año. La calidad, el precio y el renombre, son algunos de los elementos que cientos de entendidos de la moda se cuestionan cada vez que una de estas colecciones llega a la calle. La calidad es algo muy importante a la hora de comprar ropa, pues siempre merece la pena gastar un poco más para obtener una prenda bien acabada y cuyo tejido sea resistente. Pero ¿qué pasa si, aun pagando más por la prenda, la calidad no hace justicia? Desgraciadamente esto es lo que sucede con las prendas que componen cualquiera de estas colecciones de renombre. Probablemente, la calidad de cualquiera de los vestidos que Alber Elbaz diseñó el año pasado no dista demasiado de la calidad de las camisetas básicas de nuestro armario.
Sin embargo, la cuestión de la calidad es algo totalmente previsible, pues sigue siendo H&M, y todas la prendas han sido creadas con materiales similares. Lo que sí que diferencia a estas colecciones del resto de ropa de la tienda es el precio. Un vestido ya no cuesta veinte euros, no; ahora su precio es de setenta. Ahora un vestido de cuero ya no cuesta sesenta euros, ahora cuesta doscientos. Al igual que la baja calidad de la ropa, el elevado precio era de esperar. Si algo está claro es que pagamos la etiqueta, algo tendrían que sacar de beneficio los diseñadores, si no, seguirían invirtiendo en sus colecciones ordinarias. Porque son ellos los que más provecho obtienen, su nombre impreso en todas las revistas y periódicos, entrevistas. Publicidad y beneficios asegurados.
Así que, baja calidad, precio elevado, altos beneficios para los diseñadores. Si. Pero la ilusión con la que recibimos estas colecciones no pasa desapercibida. Y bueno, la costura se deshilachara en unos meses, pero yo seguiré siendo la persona más feliz del mundo con mi increíble vestido de Lanvin. Y sí, Sonia Rykiel se llevaría unos beneficios enormes pero yo seguiré entusiasmada con mi pulsera fucsia de 8 euros. Además, las fotos de la reciente colección de Versace seguirán adornando mi carpeta, algo que me hará recordar que, incluso yo, puedo vestir de vez en cuando como la gente importante. Ilusión, esa es la palabra; lo demás, no importa.
Image and video hosting by TinyPic
special thanks to ohmundocruelbelleza-estilo for the photos.

6 comments:

Anonymous said...

Tu di que si! te ha quedado muy bonito ^^

Sienna said...

lovely blog!
xoxo Sienna
http://fashion-sienna.blogspot.com/

Jo said...

Abbey always has such amazing hair! <3 I love the shade of platinum!

x
Lost in the Haze

Wida said...

I'm sad I didn't get anything from the collection!

Wida
Missing Amsie Blog

Kristina said...

nice pots!!

xx.kristina
http://kristina-blondegeek.blogspot.com/

Angela said...

J'aime les photos!!!!
4Angela Donava
http://www.lookbooks.fr

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